Wednesday, February 11, 2009

Menyelamatkan UMNO-Perlu ada X-FACTOR seperti Azalina -NAJIB

Timbalan Perdana Menteri, Datuk Seri Najib Tun Abdul Razak berpendapat antara punca-punca merudumnya sokongan terhadap UMNO kebelakangan ini adalah perpunca dari hilangnya nilai-nilai X FACTOR dikalangan ahli dan pemimpinnya.

Oleh itu, beliau mengajak ahli dan juga pemimpin UMNO mengambil contoh perjuangan yang pernah ditunjukkan oleh Ahli Majlis Tertinggi (MT), Dato’ Sri Azalina Othman Said sewaktu memimpin Puteri sedikit masa lalu. Pemimpin yang disifatkannya sebagai mempunyai nilai X FACTOR yang tinggi dan tulin.

Tegas beliau, X FACTOR amat perlu ada didalam diri semua ahli dan pemimpin UMNO.Ini kerana dengan adanya semangat tersebut, ia dilihat pasti akan mampu untuk mengembalikan keyakinan rakyat terhadap perjuangan UMNO dan sekaligus mampu meraih kembali sokongan rakyat terhadap UMNO.

Katanya, sebagai contoh dan imbasan kepada semua..., semasa politik UMNO bergolak teruk pada tahun 1999, yang lahir sebagai X FACTOR bagi membantu menyelamatkan UMNO pada ketika itu adalah Puteri UMNO pimpinan Dato’ Sri Azalina Othman Said.

“Saya lihat, X FACTOR yang ada pada Azalina dan Puteri semasa politik UMNO bergolak pada tahun 1999 adalah penawar paling mujarab sebenarnya. Dan, inilah yang perlu ada dalam diri ahli-ahli dan pemimpin UMNO kini, kalau boleh kita pinjam...

“Walaupun pada tahun tersebut Puteri hanya baru ditubuhkan tetapi dengan X FACTOR yang ada pada Azalina dan Puteri ketika itu, mereka telah berjaya mengembalikan keyakinan rakyat khususnya golongan muda kepada UMNO dan hasilnya UMNO kembali kukuh selepas itu.

“Tetapi setelah hampir sepuluh tahun berlalu, ramai dikalangan kita kembali merasakan UMNO kini berada di zon selesa hinggakan mereka menjadi leka, kita menjadi lupa hinggakan parti kesayangan kita semua kini berada seperti mana sekarang.

“UMNO kini perlukan pendekatan yang baru bagi menjamin sokongan berterusan dari semua pihak,” ujar beliau kepada sebuah akhbar `On-line’ baru-baru ini.

No comments: